روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17356
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1400 - 10:33 | | ارسال توسط :

۱۵۷ هزار میلیارد تومان حجم کنونی سرمایه گذاری گردشگری در کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه تغییر کاربری‌های گردشگری در کشور ممنوع شد، گفت: هم اکنون ۱۵۷ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری گردشگری در کشور در جریان است.
۱۵۷ هزار میلیارد تومان حجم کنونی سرمایه گذاری گردشگری در کشور

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، علی اصغر مونسان با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته بیش از ۴۵۰ هتل و هتل اپارتمان با ستاره‌های مختلف و با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: در هشت سال دولت دوازدهم ۲۲۰ واحد بوم گردی به تعداد واحد‌های بوم گردی کشور افزوده شده است.
وی گفت: برنامه اجرایی طرح توسعه گردشگری کشور با ورود کارشناسان سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) به زودی از سر گرفته می‌شود.
مونسان با تاکید بر اینکه برنامه اجرایی (ACTION PLAN) طرح توسعه کشور با نگاهی آمایشی در صدد توجه به شرایط محیطی و اقلیمی هر منطقه است افزود: یکی از نکات مهم این طرح نشان داد که امروزه باید کمپ‌های گردشگری را به ویژه در گردشگری طبیعت بیش از ساخت هتل‌ها برنامه ریزی و راه اندازی کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از هتل‌های در حال ساخت جزیره کیش که به بیش از ۶۰ هتل می‌رسد بیان کرد: از عدد ۲۸۰ هزار تخت در ابتدای دولت دوازدهم به عدد ۴۶۰ هزار تخت رسیدیم.
علی اصغر مونسان میزان خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری کشور را ۲۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اعلام کرد: در ابلاغیه‌ای به سراسر کشور که به زودی به مناطق آزاد هم ارسال می‌شود: تغییر کاربری از گردشگری به دیگر کاربری‌ها ممنوع شده است.
مونسان با بیان اینکه گردشگری در آینده‌ای نزدیک به حوزه موثر اقتصادی اول تا سوم کشور تبدیل می‌شود گفت: در سال ۱۳۹۸ و تا پیش از شروع کرونا برای اولین بار بالانس گردشگری در کشور ایجاد شد.
وی توضیح داد: در ۱۰ ماهه ۱۳۹۸ آمار خروجی‌ها از کشور از عدد ۱۰ میلیون نفر به هشت میلیون نفر کاهش یافت و در مقابل آمار ورودی‌ها از ۴ میلیون ۶۰۰ هزار نفر به ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر رسید که بالانس گردشگری در کشور را برای اولین بار محقق ساخت.
لغو روادید بین کشور‌ها یکی دیگر از طرح‌هایی بود که مونسان بدان اشاره کرد و گفت: با لغو روادید کشور‌های عمان و چین، به زودی روادید بین ایران و روسیه به صورت دو طرفه لغو می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.