روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 40670
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1402 - 14:34 | | ارسال توسط :

۲۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی به میزبانی کیش، گفت: کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت بسیار پیشرفت کرده و تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده از این حوزه به دست می‌آید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر ابوالفضل باقری فرد بر توسعه کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت و تقویت تعامل بین صنعت و علوم پزشکی تأکید کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی با قدردانی از حضور استادان و دانشجویان در این کنگره گفت: سرعت کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌ها و زیرساخت‌های مختلف نظیر انرژی، حمل و نقل، صنعت توریسم و سلامت در دنیا بسیار چشمگیر است.

دکتر ابوالفضل باقری فرد با بیان اینکه امیدواریم ارتباط بین صنعت و علوم پزشکی از هوش مصنوعی آغاز شود، ادامه داد: تنها نباید به تولید مقالات اکتفا کنیم بلکه باید هوش مصنوعی به صورت کاربردی در حوزه سلامت وارد شود و در تشخیص و درمان بیماری‌ها از آن استفاده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تأثیر هوش مصنوعی در حوزه پزشکی بسیار است، به طوری که این فناوری نوین توانسته زمان تشخیص و درمان بیماری‌ها را به دقیقه و ثانیه کاهش دهد.

دکتر باقری فرد بیان کرد: هوش مصنوعی در کنار تجربیات استادان، آینده پزشکی را متحول می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی هوشمند پل ارتباطی بین وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم است.

توسعه کاربرد هوش مصنوعی در آموزش علوم پزشکی

دکتر باقری فرد گفت: کاربرد هوش مصنوعی در آموزش هم افزایش یافته است و شاهد استفاده از VR , AR و شبیه ساز‌ها هستیم و ۷۰ درصد فناوری‌های نوین در حوزه آموزش پزشکی بومی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی بیمارستان مجازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران از پیگیری ایجاد طرح‌های داروخانه‌های مجازی و یونیت دندان پزشکی خبر داد و گفت: امید است با استفاده از هوش مصنوعی، نیاز کشور در علوم پزشکی رفع و ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت شود؛ همچنین از ظرفیت‌های علمی در کنار هوش مصنوعی برای ارتقای خدمات سلامت استفاده شود.

نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی از ۲۷ اردیبهشت در جزیزه کیش آغاز به کار کرده است و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.