روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 27053
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 20 بهمن 1400 - 16:19 | | ارسال توسط :

۲۴ دوره آموزش سواد سایبری در کیش برگزار شد

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی جزیره کیش گفت: در سال تحصیلی جاری این پلیس در راستای پیشگیری از جرایم الکترونیکی ۲۴ دوره آموزشی سواد سایبری در مدارس این جزیره برگزار کرده است.
۲۴ دوره آموزش سواد سایبری در کیش برگزار شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،سرهنگ محمدرضا رضایی روز چهارشنبه اظهار داشت: این دوره های آموزشی با سه جامعه هدف شامل دانش آموزان، اولیا و مربیان در راستای ارتقای سطح سواد سایبری و مقابله با آسیب های فضای مجازی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مدرسان این دوره های آموزشی کارشناسان پلیس فتای جزیره بودند افزود: عمده دوره ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و تحت شبکه شاد آموزش و پرورش برگزار شده است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی جزیره کیش یادآور شد: عمده محوریت این دوره ها شامل آسیب بازی های رایانه ای، مشکلات جسمی و روحی استفاده از فضای مجازی، جرایم فضای مجازی، خریدهای اینترنتی، جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی بود.

وی گفت: مقابله با جعل هویت توسط مجرمان، آموزش آنلاین، ایمنی و امنیت در فضای مجازی، نظارت و راه های نظارت و کنترل اولیا و مربیان از دیگر سرفصل های آموزشی دوره های برگزار شده توسط کارشناسان این پلیس است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه به جز کلاهبرداری های مالی اینترنتی، قشر نوجوان و جوان بیشترین آسیب را جرایم فضای مجازی می بینند یادآور شد: پلیس فتا در صدد است نقش مراقبتی و پیشگیری از جرایم اینترنتی را با ارتقای سطح سواد سایبری ایفا کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش گفت: پایین بودن دانش سایبری والدین مهمترین حلقه مفقوده در امنیت سایبری و فضای مجازی است که انتظار می رود والدین در راستای حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی نسبت به ارتقای معلومات خود در این زمینه پیشگام باشند.

وی گفت: پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های پلیسی مهمترین پل ارتباطی مردم برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی و گزارش جرایم اینترنتی است.

امسال جرایم مربوط به فضای مجازی در جزیره به نسبت مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۶ درصدی برخوردار شده که ۹۸.۵ درصد از این جرایم توسط پلیس فتا کشف شده است؛ طبق اعلام این پلیس براساس بررسی های مختلف ۷۵ درصد پرونده های تشکیل شده مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.