روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7293
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 25 شهریور 1399 - 13:12 | | ارسال توسط :

۲ هزار تبلت بین دانش آموزان بی بضاعت هرمزگان توریع می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: درحال حاضر تنها ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت پایه دوازدهم در هرمزگان از سوی ستاد مرکزی کمیته امداد تامین شده که مهرماه توزیع می‌شود.
۲ هزار تبلت بین دانش آموزان بی بضاعت هرمزگان توریع می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: درحال حاضر تنها ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت پایه دوازدهم در هرمزگان از سوی ستاد مرکزی کمیته امداد تامین شده که مهرماه توزیع می‌شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، علی اللهیاری افزود: برای سایر دانش آموزان نیازمند نیز سهم مشارکت ۵۰ درصدی برای خرید تبلت دانش آموزی در نظر گرفته‌ایم، به گونه‌ای که اگر ۵۰ درصد هزینه را خیران تقبل کنند و ۵۰ درصد نیز این نهاد تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری  بدنبال این هستیم که با دعوت از مردم و خیران برای مشارکت حداکثری در شور عاطفه‌ها، تجهیزات آموزشی دانش آموزان بویژه گوشی هوشمند و تبلت را تامین کنیم.

 مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: شبکه ارتباطی بین خیران و کمیته امداد ایجاد شده و به دنبال این هستیم با ابلاغی که به اداره های کمیته امداد در شهرستان‌ها شده، مانع از ترک تحصیل دانش آموزان به خاطر مشکلات مالی شویم. 

اللهیاری اظهارداشت:  با جمع آوری کمک‌های مردمی و دانش آموزی درجشن عاطفه‌ها، هیچ دانش آموز نیازمندی در استان به خاطر مسائل و مشکلات مالی ترک تحصیل نکند.

شناسایی ۷۰هزار دانش آموز نیازمند در هرمزگان

امسال بیش از ۷۰ هزار دانش آموز نیازمند در هرمزگان شناسایی شده که ازاین تعداد ۴۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد بوده و ۳۰ هزار نفر دیگر نیز از خدمات نهادهای حمایتی بهره مند نیستند.
در سال تحصیلی جاری باتوجه به شرایط موجود پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، بیشتر آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی بوده که همین امر نیاز این دانش آموزان نیازمند و محروم هرمزگان را به داشتن گوشی هوشمند و تبلت دوچندان کرده است. 
امسال برای رفع دغدغه این دانش آموزان، نیاز به تجهیزات سخت افزاری شامل تبلت، گوشی همراه و نیازهای بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی می‌باشد که تامین آن همدلی وهمکاری بیش از پیش خیران، مسوولان ومردم را می‌طلبد.
برگزاری جشن عاطفه‌ها در هرمزگان نیز همچون سایر کشور در واقع پاسخی به دغدغه دانش آموزان نیازمند وبی بضاعت است که امسال از ۲۲ شهریورماه جاری آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد. 

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.