روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 39672
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 24 فروردین 1402 - 12:29 | | ارسال توسط :

۵۰ راه روستایی شرق هرمزگان تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدمهدی رضایی لری روز پنجشنبه  افزود: این طرح‌ها شامل ۱۵ طرح در بشاگرد، ۱۱ طرح میناب، ۱۱ طرح جاسک، هشت طرح سیریک و پنج طرح در رودان است. وی ادامه داد: در مجموع از محل مصوبات سفر رییس جمهور ۸۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح راه روستایی و راهداری اختصاص […]

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدمهدی رضایی لری روز پنجشنبه  افزود: این طرح‌ها شامل ۱۵ طرح در بشاگرد، ۱۱ طرح میناب، ۱۱ طرح جاسک، هشت طرح سیریک و پنج طرح در رودان است.

وی ادامه داد: در مجموع از محل مصوبات سفر رییس جمهور ۸۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح راه روستایی و راهداری اختصاص یافت که همه این طرح‌ها براساس تعهدات صورت گرفته در حال اجرا است که ۲ طرح آن شامل پُل ۹ دهانه ۲۰ متری چارک بندرلنگه و بهسازی «تنگ بستک» و «چاه بنادر» شهرستان بستک به اتمام رسیده و مابقی نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد درحال انجام است.

وی با اشاره به اجرای پل ماشنگی رودان به عنوان یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌ دار راهداری در شرق هرمزگان در سال‌جاری بیان کرد: برای تکمیل این طرح که از شهریورماه پارسال آغاز شده، ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: پل ماشنگی به زیارتعلی رودان دارای ۹ دهانه ۲۰ متری با تیرهای بتنی پیش‌ساخته است که در سال گذشته، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه فونداسیون این پل بتن‌ ریزی شده است، بیان کرد: عملیات احداث پل ماشنگی در محور روستایی ماشنگی زیارتعلی شهریورماه پارسال هم‌زمان با هفته دولت در شهرستان رودان با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

رضایی لری گفت: با بهره برداری از این طرح، راه ارتباطی ۲۶ روستا و آبادی دهستان مسافرآباد بخش رودخانه شهرستان رودان با یکهزار و ۲۱۵ خانوار و جمعیت چهار هزار و ۱۰۹ نفر برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای این پل، راه دسترسی بخش رودخانه و شهر زیارتعلی به شهرستان حاجی‌آباد و تعدادی از روستاهای بخش احمدی، در مواقع بارندگی مسدود نخواهد شد.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای یکهزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه است که تاکنون یکهزار و ۱۹۰ روستای آن، از راه روستایی آسفالته برخوردار شده‌اند.

از این تعداد روستا، یکهزار و ۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که هزار و ۸۷ روستا معادل ۸۲ درصد از راه مناسب و آسفالته برخوردارند.

استان هرمزگان در مجموع دارای ۳۴ کیلومتر آزاد راه، ۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۲۰۲ کیلومتر نیز راه شریانی و فرعی است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.