روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 46087
  پرینتخانه » استان, اقتصادی تاریخ انتشار : 25 آبان 1402 - 11:32 | | ارسال توسط :
وزیر نیرو:

۶۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند

وزیر نیرو با اشاره به طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس جمهور، گفت: همچنین در طرح بابا حیدر ۱۵ درصد جمعیت استان از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.
۶۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،علی اکبر محرابیان ۲۵ آبان‌ماه در آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آبرسانی و برق رسانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه مردم چهارمحال و بختیاری امروز به منصه ظهور می‌رسد، اظهار کرد: امروز ۱۵ طرح عمدتاً در حوضه آب و تعدادی در حوزه برق‌رسانی با ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که این حجم پروژه متمرکز در حوضه آب در این استان بی‌نظیر است.

وی به طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان اشاره کرد و گفت: این طرح آبرسانی پایدار برای ۱۳ شهر اصلی و ۱۳ مجتمع روستایی آب پایدار تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و در شروع دولت حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت، بیان کرد: یعنی این پروژه حدوداً سالانه ۲.۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با همت مدیران استانی در طول این دو سال به صورت متوسط سالانه ۳۵ درصد پیشرفت داشت و می‌توان گفت در این دولت، سرعت پروژه حدود ۱۳ برابر افزایش پیدا کرد.

محرابیان با بیان اینکه در این طرح به طور متوسط ۵۰ درصد مردم استان تامین آب می‌شوند، ادامه داد: پیش از این، این جمعیت آب را از زاینده رود برداشت می‌کردند که بدون تصفیه و از محل چشمه کوهرنگ بود اما امروز یک تصفیه خانه بسیار مدرن با آب باکیفیت خوب و کمیت پایدار برای مردم این منطقه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: زمستان سال گذشته به علت سرمای شدید شاهد یخبندان بودیم و این باعث شد آب کوهرنگ وارد شبکه نشود یا در برخی ماه‌ها کدورت افزایش می‌یافت و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد اما این سامانه پایدار است.

وزیر نیرو یکی از ویژگی‌های طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان را استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در احداث سازه‌های آبگیر و ایستگاه پمپاژ دانست و اظهار کرد: با مهندسی ارزش حدود ۱۴۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم و با افزایش راندمان سازه آبگیر و مجموعه‌های ایستگاه پمپاژ مواجه بودیم.

وی به طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به منطقه فارسان اشاره کرد و گفت: در این طرح پنج شهر و حدود ۱۱مجتمع روستایی آبرسانی می‌شود که طول خط انتقال ۵۰ کیلومتر است.

وزیر نیرو همچنین از شروع آبگیری سد غدیر باباحیدر خبر داد و افزود: این طرح در ابتدای دولت با مشکلاتی همراه بود که با تغییر پیمانکار و دعوت از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حال حاضر به پیشرفت ۹۳ درصدی رسیده و مرحله آبگیری آن امروز آغاز می‌شود تا در فصل بارش‌ها بتوانیم حجم قابل توجهی از آب‌ را پشت سد جمع آوری کنیم.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته اشکالی که در صنعت آب داشتیم فاصله ساخت سد تا خطوط انتقال بود اما در سد باباحیدر همزمان با آبگیری، خط انتقال هم افتتاح می‌شود یعنی فاصله‌ای که آب ذخیره می‌شود تا زمانی که به مردم تحویل داده شود، بسیار کوتاه است این باعث ایجاد رضایت عمومی خواهد شد.

محرابیان با بیان اینکه ۱۵ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری در قالب طرای طرح سد بابا حیدر به آب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند گفت: امروز ۶۵ درصد مردم از آب با کیفیت و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: طرح جامع آب در چهارمحال و بختیاری تصویب شده و این طرح عمدتا بر مبنای طرح‌های داخل استان استوار شد.

وی با بیان اینکه در این سفر ۱۱۷ روستا در چارچوب جهاد آبرسانی به مرحله بهره‌براری می‌رسند، خاطرنشان کرد: کرد: بخشی از پروژه‌ها را پیمانکاران بخش خصوصی و بخشی دیگر را قرارگاه امام حسن مجتبی انجام دادند و برنامه‌ریزی شده است که تا پایان دولت سیزدهم مشکل آبرسانی تمامی روستاهای استان مرتفع شوند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.