روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35511
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 آبان 1401 - 12:51 | | ارسال توسط :

۹۰ درصد دانش آموزان متوسطه کیش واکسن کرونا دریافت کردند

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کیش گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی برابر شیوع ویروس کرونا ۹۰ درصد دانش آموزان متوسطه این جزیره واکسن این ویروس را دریافت کردند.
۹۰ درصد دانش آموزان متوسطه کیش واکسن کرونا دریافت کردند

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،قاسم احمدی روز شنبه اظهار داشت: هم اکنون در این جزیره ۹۰ درصد دانش اموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این جزیره نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و روند تزریق بین سایر دانش اموزان با همکاری مرکز توسعه سلامت جزیره در جریان است.
وی با بیان اینکه این آمار در بین دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال نیز حدود ۵۰ درصد است افزود: آموزش و پرورش کیش کماکان نسبت به تشویق محصلان و والدین آنان نسبت به دریافت واکسن کرونا در مدارس اقدام می کند.
احمدی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز و افزایش تجمع افراد در مکان‌های سرپوشیده تزریق نوبت یادآور واکسن برای دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت اصلی در مدارس  است ادامه داد: مراقبان سلامت و کارشناسان مرکز توسعه سلامت طی روزهای گذشته تلاش زیادی در راستای افزایش سواد بهداشتی دانش آموزان داشته اند و در این راستا نظارت ها توسط مراقبان بهداشتی و کارشناسان  بصورت مستمر در سطح مدارس انجام شده است.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش نیز پیشتر با اشاره به روند فعلی بیماری کرونا در کشور، گفت: نسبت به چندین ماه قبل روند پایینی از شیوع کرونا را تجربه می‌کنیم ولی ممکن است تا اواخر پاییز مجددا روند افزایشی کرونا را شاهد باشیم.
محمدرضا رضانیا با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین تمام افراد جامعه به ویژه دانش اموزان است اظهار کرد: همچنین افزایش موارد آنفلوآنزا طی فصول سرد امسال دور از انتظار نیست و تزریق واکسن برای گروه های پر خطر، استفاده از ماسک بویژه در فضاهای سربسته به شدت توصیه می شود.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس یاداور شد: ممکن است برخی از والدین نگرانی‌هایی از حضور فرزندان خود در مدارس داشته باشند، در این زمینه توصیه شود اگر فرزندان کوچک‌ترین علامتی مانند گرفتگی صدا و سرفه داشتند مانع از حضور آنان در مدارس شوند.
جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲  مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰  کلاس در حال تحصیل هستند.
این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.