روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 9227
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 07 آبان 1399 - 9:13 | | ارسال توسط :
رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

امروز در دنیا ملاک سنجش توان کشورها، قدرت تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی آن است

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه امروز در دنیا ملاک سنجش توان و قدرت کشورها توان تبدیل علم به فناوری و کاربردی کردن آن است گفت: زیرساخت اقتدار اقتصادی و دفاعی دانش بنیان که بتواند دایم روزآمدی خود را حفظ کند، توسعه منابع علمی و فناورانه است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه امروز در دنیا ملاک سنجش توان و قدرت کشورها توان تبدیل علم به فناوری و کاربردی کردن آن است گفت: زیرساخت اقتدار اقتصادی و دفاعی دانش بنیان که بتواند دایم روزآمدی خود را حفظ کند، توسعه منابع علمی و فناورانه است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، شامگاه سه شنبه ۶ آبان ۹۹ آیین انعقاد تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و جهاد دانشگاهی کشور در راستای بهره برداری از فرهنگسراهای مرکزی جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع خلاق با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این مراسم، حمیدرضا طیبی با اشاره به اهمیت توسعه منابع علمی وفناورانه افزود: اگر می خواهیم اقتدار اقتصادی دانش بنیان و دفاعی قوی داشته باشیم باید توسعه علمی فناورانه متعلق خودمان زیرساخت های این توسعه علمی و فناورانه باشد.

وی افزود: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم این بوده که اثبات کند ما در کشور توان انجام کارهای بزرگ علمی را داشته و می توانیم در مرز علم حرکت کرده، علم را به فن و فن را به محصول تبدیل کرده و در رقابت با مجموعه های خوب و توانمند خارجی حضور یابد.

طیبی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این حوزه افزود: جهاد دانشگاهی توانسته است در حوزه های مختلف مهندسی، پزشکی، کشاوری، اجتماعی، علوم انسانی و صنایع خلاق و نرم فرهنگی در کشور موفقیت های چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به علاقمندی ورود جهاد دانشگاهی به فعالیت در کیش به عنوان دروازه ورود به خارج از کشور به توانمندی های جهاد دانشگاهی در همراهی با موسسه علوم و فنون کیش و شرکت های دانش بنیان مستقر در جزیره کیش در راستای تبدیل علم و دانش فناورانه به محصول و تجاری سازی آن در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های دریا محور و مرتبط با اقتصاد دریایی تاکید کرد و افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا تجربه ارزشمند ۴۰ ساله خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد تا جوانان در سایه این تجربیات بتوانند دانش و توانایی خود را به منصه ظهور رسانده و با تبدیل آن به محصولات فناورانه زمینه صادرات آن به کشورهای خارجی و سرزمین اصلی را ایجاد کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دربخش شیلات فعالیت های خوبی در جزیره کیش صورت گرفته است تاکید کرد: جهاد دانشگاهی توان و تجربیات خوبی در این حوزه دارد که می تواند در اختیار شرکت های فعال در این حوزه قرار دهد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.