روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8214
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ویژه تاریخ انتشار : 14 مهر 1399 - 7:22 | | ارسال توسط :

آخرین وضعیت ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار

حدود سه ماه از شروع رسمی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار گذشته و مسئولان می‌گویند اگر مشکل خاصی پیش نیاید، حتی زودتر از موعد مقرر فاز اول آماده بهره‌برداری خواهد شد، اما در هر صورت تا اواخر سال آینده تحویل می‌شود.
آخرین وضعیت ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار

حدود سه ماه از شروع رسمی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار گذشته و مسئولان می‌گویند اگر مشکل خاصی پیش نیاید، حتی زودتر از موعد مقرر فاز اول آماده بهره‌برداری خواهد شد، اما در هر صورت تا اواخر سال آینده تحویل می‌شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، از دهه ۷۰ که منطقه آزاد چابهار ایجاد شد فرودگاه مستقل و بین المللی نداشته و تاکنون از فرودگاه نظامی کنارک استفاده شده است، اما با توجه به اهمیت و جایگاه منطقه آزاد چابهار و ضرورت ایجاد یک فرودگاه بین‌المللی با اینکه سناریوهای مختلفی در سال‌های گذشته در رابطه با آن مطرح بود به نتیجه نرسید تا این طی رایزنی‌ها و توافقات صورت گرفته در چند سال اخیر در نهایت در آذر ماه سال ۱۳۹۸ فرودگاه بین المللی چابهار کلنگ زنی شد، تا شهر فرودگاهی در این منطقه ایجاد شود.

قرار بر این شد تا شهر فرودگاهی چابهار در زمینی به مساحت ۲۸۱۵ هکتار در ضلع شمالی منطقه با حضور پیمانکاران داخلی خارجی در دوفاز احداث شود که فاز اول با سرمایه گذاری اولیه منطقه آزاد چابهار و پیمانکار داخلی و در فاز دوم احتمالا از پیمانکار خارجی و فاینانس استفاده شود.

بیش از هشت ماه از کلنگ‌زنی فرودگاه چابهار و سه ماه از شروع رسمی ساخت آن گذشته است که  بررسی آخرین وضعیت ساخت و پیشرفت فیزیکی آن با توضیحاتی از سوی عبدی – مدیر طرح و پروژه فروردگاه بین المللی چابهار – همراه بود.

طبق توضیح ارائه شده، قراردادی ۱۸ ماهه با مبلغ ۴۸۵ میلیارد تومان از تیر ماه امسال ابلاغ و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار رسما شروع شده است که پیمانکار ایرانی ورود به کار کرده و طرح و ساخت پروژه را انجام خواهد داد. این قرارداد در رابطه با ساخت سطوح پروازی، جاده پیرامونی و احداث دیوارهای پیش ساخته و لاک حفاظتی به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به منطقه فرودگاه است و در ادامه ساخت ترمینال، برج مراقبت و ساختمان های تاسیساتی و امنیتی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 در رابطه با پیشرفت کار در فرودگاه نیز برای ساخت باند اصلی از یک پیمانکار مستقل دعوت شده تا بتواند به صورت تخصصی در این حوزه کار کند. باند اصلی فرودگاه با عرض ۸۰ متر و طول چهار کیلومتر در دست احداث است که ۱۰۰ درصد آن در حال حاضر دکوپاژشده و آماده برای اجرای طرح است، در عین حال که برای ۳.۵ کیلومتر آن بستر تقویتی در حال اجرا بوده و تقریبا تا ۱۰ روز آینده ۵۰۰ متر باقیمانده از باند اصلی نیز برای روکش نهایی آماده خواهد شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.