روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 877
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, گردشگری تاریخ انتشار : 03 اسفند 1398 - 13:46 | | ارسال توسط :
فرودگاه بین‌المللی و بنادر کیش

افزایش تعداد مسافران فرودگاه بین‎المللی کیش نسبت به سال گذشته

مقایسه آماری پروازهای بین‎المللی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‎های سازمان منطقه آزاد کیش نشان می‎دهد که، با وجود آنکه تعداد پروازها به جزیره کیش کاهش یافته؛ اما تعداد مسافران با افزایش روبه‌رو بوده است.

مقایسه آماری پروازهای بین‎المللی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‎های سازمان منطقه آزاد کیش نشان می‎دهد که، با وجود آنکه تعداد پروازها به جزیره کیش کاهش یافته؛ اما تعداد مسافران با افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایلنا، از جمله مواردی که در روزهای پایانی سال در سازمان‎ها و نهادها صورت می‌گیرد، جمع بندی و مقایسه آماری مجموع فعالیت‎ها و مقایسه آماری آن نسبت به سال گذشته است. فرودگاه بین‌المللی و بنادر کیش نیز برای اطلاع از روند فعالیت خود، اقدام به این مقایسه کرده است.

طبق آمار ارائه شده ‎ ۱۰ ماهه اخیر، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‎های سازمان منطقه آزاد کیش، در مجموع تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۴ پرواز از فرودگاه بین‌المللی کیش صورت گرفت که این رقم نسبت به تعداد ۱۸ هزار ۷۵۴ پرواز سال گذشته رشد ۰/۷ درصدی دارد.

از مجموع ۱۸ هزار ۷۵۴ پرواز صورت گرفته درسال ۹۷ از این فرودگاه، ۱۷ هزار ۹۵۴ پرواز داخلی بودند که ۸ هزار ۹۷۲ پرواز به مقصد کیش  و ۸ هزار ۹۸۰ پرواز به شهرهای دیگر بودند. در مجموع این فرودگاه توانست یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۵۸۹ مسافر را به مقصد برساند.

درباره پروازهای بین‎الملل در سال ۹۷ از این فرودگاه نیز از ۷۹۳  پرواز صورت گرفته تعداد ۳۹۶ پرواز به داخل کشور و تعداد ۳۹۷ پرواز به خارج از کشور بود و توانست تعداد  36 هزارو ۳۸۱ مسافر را به مقصد برساند.

سال ۹۸ نیز از تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۴ پرواز انجام شده تعداد ۱۸هزار و ۸۸۹ پرواز  در داخل کشور صورت گرفته که تعداد ۹ هزار ۴۴۱ پرواز به جزیره کیش، ۹هزار و ۴۴۸ پرواز به شهرهای دیگر بودند. همچنین، درخصوص پروازهای بین‎المللی سال ۹۸ این فرودگاه از مجموع ۵۶۵ پرواز ، ۲۸۲ پرواز به داخل کشور و ۲۸۳ پرواز به سایر کشورها بودند  و تعداد  37 هزار ۷۹۹ مسافر از این فرودگاه به مقصد رسیدند.

با مقایسه آماری پروازهای داخلی این فرودگاه نسبت به سال گذشته با رشد ۵ درصدی پروازهای ووردی و خروجی به جزیره کیش و در میانگین با رشد ۸ درصدی مسافران مواجه هستیم.

با وجود آنکه مقایسه پروازهای بین الملل کاهش ۲۹ درصدی مجموع پروازها نشان می‎دهد، اما شاهد رشد  3 درصدی مسافران ورودی به کشور و رشد ۵ درصدی مسافران خروجی از کشور خواهیم بود. ناگفته نماند که با توجه به تغییر تایپ هواپیماهای مسافری در بخش پروازهای بین‎المللی، تعداد پروازها با کاهش ولی تعداد مسافر با افزایش روبه‌رو بوده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایلنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.