روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 776
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی, گردشگری تاریخ انتشار : 30 بهمن 1398 - 10:24 | | ارسال توسط :
تلاش شرکت عمران، اب و خدمات کیش در راستای؛

ایجاد فضای بدیع و زیبا برای گردشگران نوروزی

ایجاد فضای شاد و پرنشاط با بهره گیری از رنگ های بدیع و زیبا در مناطق گردشگری چشم اندازهای دلنشین و فرح بخشی را برای گردشگران به ویژه در ایام نوروز ایجاد ی کند.

ایجاد فضای شاد و پرنشاط با بهره گیری از رنگ های بدیع و زیبا در مناطق گردشگری چشم اندازهای دلنشین و فرح بخشی را برای گردشگران به ویژه در ایام نوروز ایجاد ی کند.

کاشت گل های فصلی در میادین، معابر، پارک ها و بلوارهای جزیره کیش با استفاده از گلدان های طراحی و رنگ آمیزی شده فضای شاد و دلنشینی ایجاد می کند که فضای بصری شهری را در دید گردشگران جذاب و فرح بخش می سازد.

شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش همزمان با آغاز فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش که هوایی بهاری و دلپذیر برای گردشگرانی است که از شهرهای مختلف کشور به خصوص شهرهای سردسیر به این جزیره مرجانی سفر می کنند اقدام به کاشت بوته گل های فصلی، رنگارنگ و زیبا کرده است که زیبایی جزیره را در منظر مسافران صد چندان ساخته است.

مرمت و بهسازی معابر شهری، خیابان ها، تعویض سنگ فرش ها در بخش هایی که دچار تخریب و آسیب شده است از دیگر فعالیت های شرکت عمران، آب و خدمات کیش در آستانه نزدیک شدن به ایام نوروز است که در جای جای جزیره کیش در حال انجام است.

به گفته مسئولان مربوطه در حوزه فضای سبز و شهرسازی این شرکت طبق برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر عملیات اجرایی اعم از خاکریزی، بهسازی، آماده سازی، تهیه و کاشت گل های فصلی و انواع درخت و درختچه های انجام شده تا پایان سال ۹۸ به میزان ۵۵ هکتار از اراضی کیش درخت کاری می شود.

بنابر آمار ارائه شده از این شرکت تعداد ۶ هزار و ۸۳۲ اصله درخت، یک هزار و ۴۶۶ اصله درختچه، ۲۸ هزار و ۷۱۹ متر مربع گیاهان پوششی و ۲۵۸ متر پرچین کاشته شده، همچنین حدود ۵/۱ میلیون متر مربع  سمپاشی آفات گیاهی  و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کود دهی در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است.

 همچنین ۱۵هزار و ۵۰۰ متر لوله کشی جهت آبرسانی به فضای سبز  در شش ماه نخست امسال انجام شده و در حال حاضر هرس­کاری درختان و چمن، علف کشی، کودهی، دفع آفات و گلکاری جهت نگهداری فضای سبز کیش در دستور کار این شرکت قرار دارد.

گفتنی است، سرانه فضای سبز در جزیره کیش برای هر نفر بیش از ۱۷۰ متر مربع است در حالی که سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.