روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 39414
  پرینتخانه » استان, اقتصادی تاریخ انتشار : 15 فروردین 1402 - 13:40 | | ارسال توسط :

بذرپاش: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناورهای گردشگری است

وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه موافق افزایش شناورهای گردشگری بوده زیرا هرچه شناورهای تفریحی در کشور بیشتر شود، خروج ارز نیز کاهش پیدا می‌کند.
بذرپاش: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناورهای گردشگری است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مهرداد بذرپاش در نشست ویدئو کنفرانسی با ستاد خدمات سفر هرمزگان افزود: این استان باید برنامه مدونی برای توسعه گردشگری در جزایر و اضافه کردن تعداد جزایر مقصد گردشگری داشته باشد، جزایرِ مقصد گردشگری در هرمزگان باید افزایش یابد که در این راستا هر کاری همچون توسعه و یا ساخت اسکله‌ها لازم است را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین از استانداری هرمزگان تقاضا داریم نامه‌ای با این مضمون به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده تا این موضوع در دولت و مجلس پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هرمزگان در حوزه بندری و گردشگری دریایی در سال‌جاری رکوردهای خوبی ثبت کرد به نحوی که افزون‌بر سه میلیون و ۶۶۴ هزار نفر مسافر با شناورهای مسافری به جزایر رفته و ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار گردشگر دریایی از شناورهای تفریحی استفاده کردند و همچنین حدود ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو نیز جابه‌جا شد.

بذرپاش ابراز کرد: هرمزگان از نظر دریایی در سالجاری رشد ۱۲ درصدی را در پنج جزیره مقصد سفر و گردشگری تجربه کرده که این به دلیل موقعیت و ظرفیت‌های منحصر به فرد آن است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش ظرفیت شناورهای گردشگری بوده و هرچه می‌توان باید از ظرفیت تولید داخل برای این منظور استفاده کرده و موافق وارد کردن شناورهای دسته دوم تفریحی نیز هستیم.

بذرپاش افزود: هرچه شناورهای تفریحی در کشور توسعه یابد از ارز بری و خروج ارز از کشور می‌کاهد و بیشتر می‌توان از این ظرفیت در کشور استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نقاط حادثه خیز استان نیز گفت:‌ دستور رفع نقاط حادثه خیز محور لار – کهورستان صادر و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی اشاره کرد: موضوع نقاط حادثه خیز بندرلنگه به پارسیان را نیز دنبال می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.