روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 38366
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 25 بهمن 1401 - 11:24 | | ارسال توسط :

جشنواره امید فردا در کیش آغاز شد

چهل و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا با حضور ۲۰۰ دانش آموز در جزیره کیش آغاز شد.
جشنواره امید فردا در کیش آغاز شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش کیش روز سه شنبه اظهار کرد: امیدفردا به عنوان یک جشنواره دانش آموزی در ۲ بخش انفرادی و گروهی برگزار می شود که شامل رشته های هنرهای دستی، تجسمی، آوایی، فیلم، نمایش، رسانه، فضای مجازی و ادبی در بخش انفرادی و نقاشی و سرود به صورت گروهی است.

هما انصاری یادآور شد: تا کنون مرحله آموزشگاهی این جشنواره برگزار شده و از امروز مرحله منطقه ای در رشته های مختلف به مدت یک هفته به میزبانی دبیرستان دخترانه فاطمیه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سرود اولین رشته ای است که مسابقات آن با حضور ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر در ۱۰ گروه برگزار شد افزود: سال گذشته در تمام رشته ها حدود ۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند که پیش بینی می شود امسال تعداد شرکت کنندگان نزدیک به ۲ برابر این میزان باشد.
کارشناس فرهنگی و هنر آموزش و پرورش کیش یادآور شد: جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا با هدف تربیت هنری و زیبایی‌شناسی دانش آموزان جزو ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که موجب رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و فرهنگی دانش آموزان می‌شود.
وی گفت: دانش‌آموز محوری با هدف تقویت فعالیت‌های گروهی در سطح مدارس و پرکردن نقش اجرایی مدرسه در مسابقات از دیگر اهداف جشنواره است.
جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند.
این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.