روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25012
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 30 آذر 1400 - 10:55 | | ارسال توسط :

رونمایی از پوستر سومین کنگره جهانی شعر خاتم سلیمانی

پوستر سومین کنگره جهانی شعر خاتم سلیمانی در جزیره کیش رونمایی شد.
رونمایی از پوستر سومین کنگره جهانی شعر خاتم سلیمانی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دبیرکنگره جهانی شعر خاتم سلیمانی در کیش گفت: مراسم افتتاحیه این همایش بین المللی پنجم دی در کیش و مراسم اختتامیه هم ۱۳ دی در شیراز برگزار خوهد شد.

حسین شمسیان راد با بیان اینکه شهید سلیمانی متعلق به همه بوده و شرکت شاعرانی از نقاط مختلف دنیا در این کنگره در دوره‌های دوم و سوم گواهی بر این ادعا است، گفت: کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی یگانه مرجع ادبی و شعری برای شهید حاج قاسم سلیمانی است که همه آثار ارسال شده به این دبیرخانه آن فاخر و برآمده از دل شاعرانی است که دل در گرو مقاومت دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های شهید سلیمانی است، افزود: به واسطه این فرهنگ مردمی کنگره از مرز‌های ایران خارج شده و توانسته بسیاری از شاعران پارسی گوی جهان را به سمت خود جلب کند.

وی افزود: فراخوان سومین دوره کنگره شعر خاتم سلیمانی ۲۴ آذر امسال در شیرار منتشر شد و تاکنون آثار هزار و دویست شاعر از کشور‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است و فردا مهلت ارسال آثار به پایان می‌رسد.

شمسیان راد با بیان اینکه ارسال بیش از ۴۸۰ قطعه رباعی و دو بیتی به این کنگره بشارتی برای عمق نگاه به این شهید همام است، یادآور شد: جزیره کیش پنجم دی میزبان مراسم افتتاحیه این کنگره بین المللی با حضور شاعران برجسته داخلی به صورت حضوری و مجازی شاعران بین المللی است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.