روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 47379
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 25 دی 1402 - 13:12 | | ارسال توسط :

سام قریبیان: افتخار می‌کنم نقش گل‌گلاب را بازی کردم

سام قریبیان با بیان اینکه افتخار می‌کند نقش دکتر حسین گل گلاب شاعر ترانه «ای ایران» را در نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» بازی کرده است، ادامه داد: شناساندن مشاهیر به مخاطبان رسالت آثار هنری است.
سام قریبیان: افتخار می‌کنم نقش گل‌گلاب را بازی کردم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،این بازیگر درباره نقشی که چندی پیش در بازنمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» ایفا کرد به ایسنا گفت: تا جایی که من می‌دانم این اولین بار بود که شخصیت دکتر حسین گل گلاب که به عنوان پدر گیاه‌شناسی نوین ایران هم شناخته می‌شود و شاعر ترانه معروف «ای ایران» است، در عرصه نمایش کار شده و من این افتخار را داشتم که اولین کسی باشم که این نقش را اجرا کرده است. امیدوارم این قدمی باشد برای نشان دادن مشاهیر معاصر کشورمان تا شاید خیلی از افراد این عزیزان را نشناسند. 

وی عنوان کرد: «ای ایران» را همه ما شنیده‌ایم ولی شاید ندانیم چه کسی آهنگ آن را ساخته، چه کسی شعرش را گفته یا ریشه این شعر در چیست.
قریبیان اظهار کرد: به نظرم رسالتی که یک کار هنری دارد، این است که مخاطب امروز را با مشاهیر دوران خودش آشنا کند و من هم به عنوان کسی که قسمت کوچکی از غبارزدایی از این ماجرا را بر عهده داشتم، بسیار خوشحالم و این موضوع باعث افتخارم است. 
سام قریبیان درباره تلفیق موسیقی و تئاتر گفت: تلفیق موسیقی و تئاتر خیلی جذاب است زیرا شما به هر فرمتی از سرگرمی اگر به صورت بصری و شنیداری نگاه کنی، این کنتراست جذاب است. اگر ما به مدت سه ساعت فقط حرف بزنیم، دیالوگ بگوییم و حرکات نمایشی انجام دهیم، ممکن است با تمام زیبایی‌هایش تماشاچی را خسته کند، همچنین اگر سه ساعت مداوم موسیقی گوش کنیم، ممکن است دلمان بخواهد یک فاصله‌ کوتاهی در آن بین ایجاد کنیم، اما این ترکیب موسیقی، دیالوگ و نمایش هم باعث سرزندگی کار می‌شود و هم موجب می‌شود مخاطب ارتباط بهتری با اثر برقرار کند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.