روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 47486
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 01 بهمن 1402 - 10:17 | | ارسال توسط :
در صحن علنی مجلس؛

قالیباف: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌ بر قائم ۱۰۰ دستاوردی تاریخی برای صنعت فضایی کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌ بر قائم ۱۰۰ را به مردم ایران تبریک گفت و تصریح کرد: اولین ماهواره‌بر سوخت جامد ایرانی توانست برای نخستین بار ماهواره ایرانی را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار دهد که همه این دستاوردها اتفاق تاریخی برای صنعت فضایی کشور است.
قالیباف: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌ بر قائم ۱۰۰ دستاوردی تاریخی برای صنعت فضایی کشور است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدباقر قالیباف در جلسه صحن علنی روز یکشنبه( اول بهمن ماه ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خودپرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌ بر قائم ۱۰۰ را به مردم ایران تبریک گفت و تصریح کرد: با این اقدام گام بزرگی در پیشرفت صنعت فضای کشور برداشته شد و اولین ماهواره‌بر سوخت جامد ایرانی توانست برای نخستین بار ماهواره ایرانی را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار دهد که همه این دستاوردها اتفاق تاریخی برای صنعت فضایی کشور محسوب می‌شود و مردم می‌توانند در آینده به صورت ملموس منافع این پیشرفت‌ها را ببینند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند به همه جوان‌های عزیز ایرانی و برادران پاسدار در سپاه پاسداران انقلاب، عزت روزافزون دهد که برای عزت ایران عزیز تلاش می‌کنید. ضروریست از رسانه‌ها، خصوصاً صدا و سیمای جمهوری اسلامی بخواهیم، اهمیت این اتفاق تاریخی را به صورت شایسته برای مردم تبیین کنند تا همگان مخصوصا ما مسئولان بدانیم در صورت باور به سنت‌های الهی و اعتماد به مردم خصوصاً جوانان ما می‌توانیم کارهایی به ظاهر نشدنی را به سرانجام برسانیم.

رئیس مجلس شهادت جمعی از مستشاران شجاع و مجاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور سوریه را محضر رهبر معظم انقلاب، جان بر کفان نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده های آن دلاوران تبریک و تسلیت می‌گویم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حقیقت آن است که شکست‌های پی در پی میدانی رژیم صهیونیستی و عقب نشینی آنها از تمام ادعای پوچی که در مورد عملیات نظامی در مورد غزه و حماس مطرح می‌کردند، آنها را به سمت تروریسم، یعنی همان عادت همیشگی خود سوق داده است. آنها می‌خواهند از طریق ترور، حیثیت بر باد رفته خود را در میدان غزه و شکست غیرقابل جبران عملیات ۷ اکتبر ترمیم کنند. با این وجود این ترورها هرگز نمی‌تواند نقابی بر روی شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و تمام دلباختگان مقاومت اسلامی، حق پاسخ متقابل به این ترورها را به رسمیت می‌شناسد و با انگیزه‌های مضاعف، رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهد کرد.

وی در ادامه فرا رسیدن ماه رجب را به ملت شریف ایران تبریک و تهنیت گفت و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از فضیلت‌های دو ماه رجب و شعبان برای خودسازی استفاده کنیم و ما مسوولان به خودیادآوری کنیم که گره گشایی و شنیدن مطالبات مردم و آسان کردن زندگی آنان، وظیفه اصلی ماست و خدمت به این مردم عبادت ما در مقام مسئولیت است.

قالیباف فرا رسیدن سالروز حادثه پلاسکو را گرامی داشت و گفت: شهادت جمعی از آتشنشانان دلیر و شجاع را در این حادثه دلخراش تسلیت می‌گویم و به خانواده آنان که چنین جوانان فدارکاری تربیت کردند، افتخار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدای پلاسکو همانند شهدای دفاع مقدس برای حفظ جان مردم فداکاری کردند و مقامی همانند آنان دارند. صمیمانه قدردان مجاهدت شبانه روزی آتش نشانان جان بر کف در سراسر کشور هستیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.