روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 34843
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 01 مهر 1401 - 12:12 | | ارسال توسط :
به بهانه اول مهر؛

مدارس کیش مهیای استقبال از دانش آموزان

مدارس کیش پس از ۲ سال تعطیلی به‌علت کرونا در سال تحصیلی جدید آماده استقبال از دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه است.
مدارس کیش مهیای استقبال از دانش آموزان

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، جزیره کیش با ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی قرار است در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ پذیرای بیش از ۹ هزار دانش آموزی باشد که در مقاطع مختلف مشغول علم اندوزی هستند.
این تعداد دانش آموز شامل پنج هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول، یک هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و بیش از ۲۰۰ نفر در مدارس هنرستان هستند.
آموزش و پرورش کیش با همکاری سازمان منطقه آزاد این جزیره از مرداد ماه سال جاری طرح بهسازی و تعمیر مدارس دولتی را برای استقبال از مهر آغاز کرده و اکنون ۲۳ باب مدرسه دولتی این جزیره با چهره ای جدید خود را آماده استقبال از دانش آموزان کرده است.
رییس آموزش و پرورش کیش در این ارتباط به ایرنا گفت: ۹۴۱ دانش آموز پایه اول در این جزیره روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صورت نمادین در کلاس های درس حضور یافتند تا آغازگر سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ باشند.
پرویز حیدری راد افزود: این دانش آموزان در قالب بیش از ۳۰ کلاس درس ساماندهی شده اند که حدود نیمی از آنها دختر و نیم دیگر آنها را پسران تشکیل می دهد.
وی در خصوص سایر پایه های دانش آموزی نیز گفت: نزدیک به ۹۷ درصد ثبت نام دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این جزیره نهایی شده و سه درصد باقی مانده به علت سفر والدین آنان در اولین نخستین هفته سال تحصیلی نهایی می شود.
حیدری راد افزود: کتاب های درسی که از ابتدای شهریور به انبارهای مدارس منتقل شده بودند و تا روز گذشته در اختیار دانش اموزانی که ثبت نام آنان نهایی شده قرار گرفته است.
وی با اشاره به طرح تعمیر و مرمت مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه برپایی کلاس ها در سال تحصیلی جاری حضوری اعلام شد با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش این طرح در دستورکار قرار گرفت.
حیدری راد گفت: هم اکنون تمامی اقدامات لازم در ۲۳ مدرسه دولتی این جزیره به اتمام رسیده و مدارس آماده استقبال از دانش آموزان در دوم مهر ماه است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.