روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32782
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 28 تیر 1401 - 11:40 | | ارسال توسط :

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: توسعه دیپلماسی بین المللی ورزشی در دستور کار وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت های موجود کشور در حوزه ورزش گفت: در راستای توسعه دیپلماسی بین المللی ورزشی برگزاری رویدادهای مشترک ورزشی با کشورهای همسایه در دستور کار این وزارتخانه است.
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: توسعه دیپلماسی بین المللی ورزشی در دستور کار وزارت ورزش

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سید حمید سجادی در نشست صمیمانه هیات های ورزشی کیش که باحضورجمعی از اعضاء فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت هایمان دیپلماسی بین المللی ورزشی کشور ار جدی گرفته ایم و به همین منظور در حال رایزنی برای طراحی برگزاری ورزش های آبی با کشور آذربایجان هستیم و در راستای این دیپلماسی تاکنون به سه کشور سوئیس، قطر و آدربایجان سفرهایی انجام شده و این هفته نیز سفری به کشور عراق خواهیم داشت.

وی وجودجام جهانی قطر را فرصتی برای اجرای طرح های مشترک ورزش در حوزه های مختلف به ویژه دریا و ساحل با کشورهای همجوار در خلیج فارس برشمرد.

سجادی همچنین با اشاره به اینکه کیش ظرفیت پایلوت شدن در بسیاری از رشته های ورزشی را دارد افزود: کیش می تواند پایلوت مدیریتی ورزشی کشور باشد و امیدواریم به زودی زود با همفکری و نگرش عملیاتی و راهبردی و مدیریت آقای کشاورز این اتفاق در کیش صورت پذیرد.

وی با تاکید بر امکان احداث موزه ورزشی، سایت پزشکی ورزشی و برگزاری بزرگترین رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی و همچنین ایجاد مراکز بین المللی فدراسیون ورزش ها در کیش اظهار کرد: کیش می تواند مرکز بین المللی فدراسیون جهانی روزخانه ای باشد.

وزیر ورزش شناخت ظرفیت های موجود در کیش و استفاده بهینه با مدیریت صحیح از داشته ها را یک امر ضروری عنوان کرد و افزود: پس از شناخت دارایی ها و توانمندی های می توان با برنامه ای جامع جزیره کیش را به الگوی توسعه در رشته های مختلف ورزشی کشور کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تفویض اختیار برخی وظایف به مدیران منطقه آزاد گفت: فلسفه وجودی مناطق آزاد در کشور تبدیل شدن به پایلوت در بسیاری جهات است که در این رابطه وزارت ورزش وجوانان قصد دارد وظایف خود در امور جوانان وزارتخانه را به مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش تفویض کند.

به رسمیت شناختن استقلال هیات های ورزشی توسط فدراسیون های ورزشی، تعیین تکلیف صدور احکام روسای هیات های ورزشی و اعطای حق رای به هیات های ورزشی کیش در مجامع فدراسیون های ورزشی (کیش در فدراسیون فوتبال دارای کرسی رای است)  از دیگر اقداماتی است که به گفته وزیرورزش و جوانان می توان با مشارکت وزارتخانه و منطقه آزاد به آنها پس از طی مسیرهای حقوقی دست یافت.

جزیره فوتبالی در راستای ایفای نقش ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مدت ۶ ماه در این جزیره برگزار می شود و  ۲۰ رویداد مختلف ورزشی، جشنواره های رقابتی، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، برنامه های تلوزیونی طی این مدت در این جزیره برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی، جشنواره فیلم و عکس جام‌جهانی، جشنواره استیکر، کارتون، کاریکاتور، المان‌های شهری ، نمایشگاه صنایع مرتبط با فوتبال، فوتبال کلینیک با همکاری ایفمارک، کارگاه‌های تخصصی آموزشی در حوزه فوتبال، نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی ایران و قطر، دهکده فوتبال ایرانی از رویدادهای برنامه ریزی شده در قالب جشنواره جزیره فوتبال است.

 حضور ۶۵ بازیکن بین المللی ایرانی و خارجی، برپایی دوره مسابقات ستارگان فوتبال ایران و جهان در جام جهانی ۱۹۹۸،  برگزاری مسابقات ویژه فوتبال بانوان، فوتبال خیابانی، ساحلی، صابونی با حضور بزرگان این رشته‌ها، اکران مسابقات با حضور کارشناسان داخلی وخارجی، استعداد یابی فوتبال، مسابقه گزارشگر شو را از دیگر برنامه‌های جشنواره جزیره فوتبالی است.

برنامه‌ها از تیر سال جاری شروع و اختتامیه های برخی رویدادهای به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌شود تا موج فوتبالی کیش تا نوروز سال آینده ادامه داشته باشد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.