روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 28409
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, گردشگری تاریخ انتشار : 10 فروردین 1401 - 14:33 | | ارسال توسط :

پارک دلفین های کیش، گشت و گذار میان پرنده و خزنده

پارک دلفین ها یکی از جاذبه های سیاحتی کیش چند ساعتی انسان را از دغدغه‌های دنیا بیرون می کشد تا همراه با پرندگان و حیوانات قابی متفاوت از زندگی را تجربه کند.
پارک دلفین های کیش، گشت و گذار میان پرنده و خزنده

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، پارک دلفین های کیش که از سال ۱۳۷۸ به عنوان اولین دلفیناریوم ایران شروع به فعالیت کرده و متشکل از چهار بخش دلفیناریوم، باغ پرندگان، کلاسیک شو و آمفی تئاتر بوده و هم اکنون جزء یکی از مراکز گردشگری جزیره میزبان مسافران است.

بودن در طبیعت و آشنایی با خلق و خوی حیوانات همیشه برای انسان جذابیت های ویژه ای دارد اما دسترسی به این زیبایی ها در بسیاری از مواقع برای علاقه مندان دور بوده که این مجموعه در محیطی به وسعت ۶۴ هزار متر مربع دیدار با بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی و جانوری را از نزدیک فراهم کرده است.

بخش دلفیناریوم این مجموعه علاقه مندانش را متهیر می کند که چگونه دلفین ها می توانند به این زیبایی با انسان خو بگیرند و تا این اندازه اموزش پذیر شوند که همراه با مربی هایشان و گاها علاقه مندان شنا در کنار آنها، حرکاتی را انجام دهند که بسیاری از انسان ها قادر به انجام آن نیستند.

این بخش به اندازه جذاب و سرگرم کننده است که گردشگران گذر زمان را احساس نمی کنند و پا به پای ۱۲ دلفین این پارک دریا و خشکی را فراموش می کنند و غرق بازی و هیجان می شوند.

مدیر پارک دلفین‌های کیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه دلفیناریوم در استخرهایی به گنجایش ۱۲ هزار مترمکعب علاوه بر دلفین ها، شیر دریایی و  گراز دریایی را در خود جای داده و یکی از پارک های مرجع دنیا در حوزه نگهداری از دلفین ها است.

محمد ممبینی افزود: تا کنون در این پارک ۱۰ دلفین به دنیا امده اند که رکورد کم نظیری در دنیا بوده و آخرین مورد آن مربوط به اسفند سال گذشته است که تمام پستانداران توسط تیم ۲۴ نفری شامل مربی و دام پزشک کنترل دمای آب، تغذیه دلفین، مطالعه رفتاری و آموزش های لازم را می بینند.

وی با اشاره به اینکه دمای مناسب آب برای دلفین‌ها ۱۸ تا ۲۲ درجه است، افزود: در مجموعه پارک دلفین‌های کیش با دستگاه‌های خنک کننده دمای آب برای نگهداری دلفین‌ها را مناسب سازی کنند و انواع ماهی‌های مختلف و مولتی ویتامین‌های مورد نیاز این پستانداران بصورت مستمر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
ممبینی افزود: گردشگران می توانند علاوه بر تماشای حرکات نمایشی دلفین ها از جمله توپ بازی و پرش از حلقه، در صورت علاقه با ورود به آب در کنار انها شنا را نیز تجربه کنند.

پارک دلفین های کیش، گشت و گذار میان پرنده و خزنده

باغ پرندگان

زمان بودن در کنار دلفین ها که تمام می شود لذت هم قدم شدن با پرندگان در باغ ۲ هکتاری آنها تجربه دیگر از بودن در کنار حیوانات را نثار روح و روان انسان می کند؛ تجربه ای از جنس دیدن طاووس و عکس گرفتن از پرنده نادر توکان.

پرندگان این باغ ۲ هکتاری می توانند زیر توری تا ارتفاع ۱۲ متر به پرواز درآینده و نغمه زندگی بر روی درختان و انواع گونه های گیاهی را در همجواری انسان سر دهند.

در پاغ پرندگان ۱۸ نفر از کارکنان این مجموعه عهده دار نگهداری از ۷۳ نوع پرنده، ۱۰ نوع خزننده و ۱۲ نوع پستاندار از جمله طاووس های هندی و مصری، طوطی ماکائو، فلامنیگو، توکان، لک لک های گاوچران، لک لک های منقار زرد، قرقاول، مار بوآ و جعفری، اسب و میمون و تمساح هستند.

مدیر باغ پرندگان این مجموعه نیز با اشاره به اینکه که پرندگان و خزندگان این باغ از سراسر دنیا مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، در این مجموعه گرد هم آمده‌ان. گفت: شرایط نگهداری انها مطلوب است به گونه ای که سعی می کنیم ۱۰۰ شرایط تغذیه آنها در طبیعت رعایت شده و انواع ویتامین ها و مواد لازم به صورت روتین طبق نظر دامپزشکان و برنامه های غذایی در اختیارشان قرار بگیرد.

اسلامی  با بیان اینکه گردشگران حدود بیش از یک ساعت از بخش های مختلف این باغ می توانند بازدید کنند افزود: توصیه می کنیم مسافران از دادن هر گونه غذا و خوراکی به این پرندگان و خزندگان و همچنین پرتاپ خرده سنگ به سمت آنان خودداری کنند.

از دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز پارک دلفین‌ها کلاسیک‌شو است که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود.

پارک دلفین ها از مجوعه ظرفیت های گردشگری سیاحتی جزیره کیش است که در ۱۳ روز ایام نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور بیش از ۱۰ هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور بود.

روستای باغو ، شهر تاریخی حریره ،شهر زیرزمینی کاریز، آب انبار سنتی درخت سبز ، اسکله تفریحی ، کلبه هور ، کشتی یونانی ،خانه بومیان کیش، مجموعه تفریحی پارس سافاری ، گذر هنرمندان ،سواحلی زیبا ، پارک آهوان ، مجموعه تفریحات دریایی ، باغ راه ایرانی،پلاژ بانوان و آقایان ، پارک های کیش و دوچرخه سواری از جاذبه های تاریخی ، تفریحی و گردشگری کیش است که هر ساله عده زیادی در سفر به کیش از آن بهره مند می شوند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.