روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 1130
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, گردشگری تاریخ انتشار : 07 اسفند 1398 - 12:09 | | ارسال توسط :
در نشست مسئولان ستادی شورای سلامت مطرح شد؛

کنترل مبادی ورودی کیش در دستور کار شورای سلامت قرار گرفت

بنابر مصوبات نشست های مختلف شورای سلامت کیش کنترل مبادی ورودی به ویژه پروازهای خارجی، ضدعفونی سالن های ترمینال فرودگاه، پروازها، اتوبوس های فرودگاه از جمله مصوبات عملیاتی و اجرایی است.
کنترل مبادی ورودی کیش در دستور کار شورای سلامت قرار گرفت

بنابر مصوبات نشست های مختلف شورای سلامت کیش کنترل مبادی ورودی به ویژه پروازهای خارجی، ضدعفونی سالن های ترمینال فرودگاه، پروازها، اتوبوس های فرودگاه از جمله مصوبات عملیاتی و اجرایی است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، طی روزهای اخیر و با تشکیل شورای سلامت کیش طی نشست های مختلف، راهکارها و برنامه های عملیاتی در راستای پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس در جزیره کیش طراحی و بررسی شده و در دستور کار تمامی بخش ها قرار گرفته است.

بنابراخبار ارائه شده در همین راستا مدیرکل فرودگاه‌های کیش از تدابیر انجام شده در فرودگاه جزیره کیش در جهت پیشگیری و شیوع بیماری کرونا در این جزیره خبر داد.

عزت‌الله محمدی، گفت: بنابر دستورالعمل‌هایی که فرودگاه‌ها در چنین شرایطی دارند، فرودگاه کیش نیز فعالیت‌های خود را آغاز کرده و درصورت لزوم تدابیر شدیدتری هم به‌کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی ترمینال فرودگاه از طریق نصب بنر و مونیتورهای موجود در فرودگاه افزود: دو ایستگاه در ترمینال فرودگاه تعبیه شده که مواد ضدعفونی در دسترس مسافرین قرار می دهد.

محمدی از ضدعفونی کردن فرودگاه خبر داد و گفت: تمامی تجهیزات فرودگاه، صندلی‌ها، سرویس‌های بهداشتی و… مرتب درحال ضدعفونی شدن هستند و پس از هر عملیات پروازی استریلیزه کردن، میکروب‌زدایی و گندزدایی در هواپیماها و تمامی اتوبوس‌های حمل مسافر در دو مرحله صورت می گیرد.

همچنین وی افزود: در شرکت‌ هواپیمایی کیش تمامی خطوط پروازی ضدعفونی می‌شوند.

محمدی ادامه داد: در ترمینال ورودی فرودگاه نیز نیروهای هلال‌احمر مستقر شده‌اند تا با مشاهده موارد مشکوک، انتقال به بیمارستان انجام شود. در مبادی ورودی پروازهای خارجی، چه در زمان ورود و چه در زمان خروج با دستگاه تب‌سنج، وضعیت رفت ‌و آمد مسافرین کنترل، و به محض مشاهده مورد مشکوک، به بیمارستان منتقل خواهد شد که تاکنون مورد مشکوکی در فرودگاه کیش مشاهده و گزارش نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های کیش از تشدید کنترل در فرودگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: ضمن کنترل مداوم و مستمر در فرودگاه، تمامی ارگان‌های حاضر در فرودگاه دستکش در اختیار دارند و به کارکنان آموزش‌های لازم داده شده تا در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار نگیرند.

تشخیص و کنترل در مبادی ورودی به ویژه پروازهای خارجی، آموزش در مراکز جمعیتی مانند بازارها و هتل ها، انجام مصاحبه های متوالی توسط دکتر نادعلی نژاد و دکتر رضانیا به عنوان سخنگویان شورای سلامت با رسانه ملی، ضدعفونی کردن پروازها، اتوبوس های فرودگاه و سالن های ورودی و خروجی فرودگاه و بندرگاه و شناورهای کیش، ارسال پیام های بهداشتی به صورت مستمر در تمامی شبکه های مجازی و گروه ها، برگزاری نشست های خبری و اطلاع رسانی مداوم، تامین نیازهای بهداشتی مردم، نظارت بر بخش های مختلف در سطح شهر و ارتباط با مردم و پیگیری انجام کامل مصوبات از مواردی است که در این نشست ها مطرح شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.