روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 11508
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ویژه تاریخ انتشار : 06 دی 1399 - 10:43 | | ارسال توسط :

کنترل گرانی های بی رویه یک مطالبه عمومی

در کنار تمامی مشکلاتی این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، گرانی های بی رویه و افزایش قیمت های لحظه ای مردم را بیش از پیش نگران کرده است.
کنترل گرانی های بی رویه یک مطالبه عمومی

به گزارش روزنامه اخبار کیش، طی سال های اخیر مردم به صورت مداوم با مشکلات بسیاری درگیر بودند؛ از کاهش برخی اجناس و کالاها در یک برهه زمانی به دلیل تحریه ها و افزایش قیمت های بی دلیل تا گرانی دلار و طلا،  برهم خوردن آرامش بازار بورس، گرانی مسکن، خودرو و ضروری ترین نیازهای اولیه زندگی مانند گوشت و میوه و مرغ و .. و این داستان الی ماشاء الله ادامه دارد.

جزیره کیش هم به دلیل اینکه بخشی از این سرزمین کهن و  خاک پاک جمهوری اسلامی است متاثر از تمامی وقایع کشور در کنار محصور بودن در میان آب ها و گرانی هایی که به دلیل قرار گرفتن در این حصار دارد تمامی اتفاقات را بیش از همه با تمام وجود و گوشت و پوست وخون احساس کرده است.

ساکنان این جزیره در جنوبی ترین نقطه کشور و در شرایطی که هزینه های زندگی در آن بیش از دیگر نقاط کشور است و عدم دسترسی به شهرهای اطراف از راه زمینی و گرانی و بی سامانی افزایش قیمت پروازها به نوعی خود را در حصار مشکلات گرفتار می بینند روز به روز نگرانتر می شوند.

فشارهای اقتصادی که این روزها به مردم کیش وارد می شود این حس را در میان مردم ایجاد کرده است که مسئولان با حقوق های بالایی که از سازمان های متبوع خود دریافت می کنند به مشکلات مردم بی توجه بوده و تنها به فکر روزهای حضور خود در کیش هستند تا کارنامه های خود را پربارتر کنند.

رصد گروه های اجتماعی و شبکه های مجازی با فیش های خرید از قیمت های اجناس که برخی نیز نشان از تخلف فروشندگان دارد و پاسخ هایی که از مسئولان مربوطه به گفته آن ها دریافت شده است نشان می دهد که بازرسی های انجام شده هم نتوانسته است سودجویی برخی از فروشندگان کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را از بین ببرد.

تامین نیازهای ضروری مردم و نظارت بر قیمت و نحوه توزیع آن ها یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی است که باید بیش از گذشته در شرایط سخت امروز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ساخت یک بازار میوه و تره بار همانند صدها از این نوع که در شهرهای کوچک و بزرگ کشور وجود دارد نمی تواند امر نشدنی و غیرقابل انجام باشد اما اینکه این مطالبه عمومی که سال هاست از سوی مسئولان در دست بررسی است چرا به انجام نمی رسد یک علامت سوال بزرگ در ذهن بسیاری از مردم است که امیدواریم مسئولان به آن پاسخ دهند.

در حالیکه صدها طرح از بزرگ و کوچک در مدت این چند سال به ثمر رسیده طرح احداث بازار میوه و تره بار همچنان در هاله ای از ابهام است و پاسخ درست و قانع کننده ای نیز  از متولیان امر دریافت نشده است.

کنترل قیمت بسیاری از کالاهای ضروری مانند گوشت و مرغ و میوه و … و تامین این اقلام به صورت دولتی مانند سرزمین اصلی از خواسته های مردمی است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.