روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 30910
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401 - 9:34 | | ارسال توسط :

کیش میزبان متخصصان داخلی، غرب آسیا و شمال آفریقا

رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با اشاره به بیست و سومین کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان، گفت: جزیره کیش، ۱۸ و ۱۹ خرداد پذیرای متخخصان داخلی، غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد بود.
کیش میزبان متخصصان داخلی، غرب آسیا و شمال آفریقا

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، عبدالحسین شاهوردی با اشاره به این که کنگره علمی رویان زمینه‌ساز پژوهش‌های مشترک است، تصریح کرد: محققان و متخصصان صاحب نام برای شرکت در این رویداد دعوت می‌شوند و حضور آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز برقراری ارتباط متخصصان داخلی با این افراد باشد.

شاهوردی با اشاره به اینکه نتیجه تعامل متخصصان ایرانی و بین‌المللی، شکل‌گیری انجام پروژه‌های مشترک و ارتباطات است، افزود: متخصصان خارجی، امکانات و مواد آزمایشی را که تهیه می‌کند در اختیار ما قرار می‌دهند و بهره‌مندی از این امکانات، ره‌آورد خوبی برای ما داشته و این دستاوردها، سنگ‌بنایی برای اقدامات بعدی است.

رییس پژوهشگاه رویان گفت: ارتباطات با محققان و متخصصان آسایی و خاورمیانه، از دیگر تجربیات برگزاری ادوار گذشته کنگره است و این تعامل و برقراری ارتباط می‌تواند فرصت مناسبی برای طرح موضوعات جدید و بررسی علمی باشد.

وی با بیان اینکه پتانسیل مناطق آزاد ایران، پتانسیل مناسبی برای برای برگزاری کنگره‌ها دارد، گفت: حدود ۲۶ کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا وجود دارد و می‌توانیم شرایط جزیره کیش را برای حضور متخصصان ایم کشور‌ها مهیا کنیم که در کنار یکدیگر درباره تولید مثل، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی مباحثه کنند.

رییس پژوهشگاه رویان افزود: درنظر داریم با کمک سازمان‌های بین‌المللی یک انجمن علمی را تشکیل دهیم که محوری مشترک برای تمام متخصصان منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه کنگره، روز‌های ۱۸ و ۱۹ خرداد امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود افزود: امیدواریم این رویداد علمی به صورت حضوری برگزار شود و اگر شرایط براساس پیش‌بینی‌ها نباشد و با شرایطی مانند اوج‌گیری کرونا مواجه شویم، کنگره را به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.