روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 24051
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 06 آذر 1400 - 13:33 | | ارسال توسط :

۹۱ داستان صوتی به جشنواره واگویه های جنوب در کیش ارسال شد

مدیر هنری دومین جشنواره داستان صوتی کیش "واگویه‌های جنوب" گفت: ۹۱ قطعه داستان صوتی در قالب ۸۵۰ دقیقه به این رویداد هنری ارسال شده است.
۹۱ داستان صوتی به جشنواره واگویه های جنوب در کیش ارسال شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، امین جوکار روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: ۹۱ داستان صوتی به این دوره از جشنواره ارسال شده که حدود ۲برابر تعداد ارسال‌شده در نخستین دوره آن است.

وی اضافه کرد: جوان‌ترین شرکت‌کننده در دومین جشنواره داستان صوتی کیش موسوم به واگویه های جنوب ۱۲ساله از جزیره کیش و بانوی ۷۱ ساله از بندرعباس نیز مسن‌ترین شرکت‌کننده است که آثار دریافت شده از شهرهایی همچون اصفهان، بوشهر، ایلام، رفسنجان، تنکابن، آبادان، مرودشت، اهواز، دشستان، شیراز، تهران، مشهد، کنگان، شهرکرد، اندیمشک، خرمشهر، جزیره کیش، بویراحمد، دیر، سیرجان، بندرعباس، زرند و تنگستان است.

این فعال حوزه ادبیات جنوب کشور یادآور شد: داوری ابتدایی رویداد آغاز شده است و تا نیمه‌ دی‌ماه سال جاری از طریق درگاه اینترنتی رسمی جشنواره و خبرگزاری‌های معتبر، راه‌یافتگان به مرحله نهایی اعلام خواهند شد.

جوکار افزود: پذیرش آثار با داستان‌هایی بود که به زبان فارسی و لهجه‌ یکی از استان‌های جنوبی کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد روایت شده بود.

وی با بیان این که نویسنده و راوی داستان‌ها باید یک نفر باشد و راوی امکان روایت داستان شخص دیگری را نداشت، به خاطر همین  برخی از آثار ارسالی که این موضوع را رعایت نکرده بودند به دلیل حفظ شرایط برابر در داوری؛ حذف شدند.

جوکار گفت: به دلیل جلوگیری از تداخل رویدادها، آیین اختتامیه در روزهای پایانی بهمن برگزار خواهد شد و در این آیین از سه تولیدکننده برتر با جایزه‌های ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریالی، دیپلم افتخار و تندیس تقدیر خواهد شد و  ۲ داستان تحسین‌شده از سوی هیات داوران نیز جوایز پنج میلیون ریالی را دریافت می‌کنند.

وی که یکی از داوران این جشنواره نیز هست گفت: منصور ضابطیان و شاهین بهرام‌نژاد دیگر داوران دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش، را تشکیل می‌دهند.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب اظهار داشت: بابک عامل به عنوان دبیر این رویداد حضور دارد و سعید پورعلی، رضا اردلان و منصور ضابطیان اعضای شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش هستند، و اجرای این رویداد همانند دوره نخست برعهده مجموعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آوای کیش است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.