روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 26247
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 02 بهمن 1400 - 16:37 | | ارسال توسط :

مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال در کیش آغاز شد

اولین مرحله واکسیناسیون فلج اطفال زیر پنج سال در جزیره کیش آغاز شد.
مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال در کیش آغاز شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال ویژه متولدان ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ به بعد از امروز شنبه دوم بهمن به مدت چهار روز تا پنجم بهمن در مراکز بهداشتی و درمانی این جزیره اجرا می شود.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش در این ارتباط اظهار داشت: در این طرح  چهار هزار و ۶۲۳ کودک شامل چهار هزار و ۴۴۴ کودک ایرانی و ۱۷۹ کودک اتباع خارجی ساکن در جزیره مشمول واکسیناسیون فلج اطفال هستند.

محمدرضا  رضانیا با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد که برخی بیماری های در حال ریشه کن شده به علت کاهش سطح واکسیناسیون مجددا در جهان بازگردد افزود: وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی به منظور جلوگیری از این روند طرح واکسیناسیون فلج اطفال را در برخی نقاط مجددا شروع شده است.

وی اضافه کرد: در جزیره کیش نیز این طرح در ۲ مرحله انجام می شود  که والدین می توانند برای واکسینه کردن کودکان خود به پایگاه‌های بیمارستان کیش، مرکز بهداشت بوعلی، پایگاه صدف، کلینیک امام رضا، کلینیک شهید ستاری پایگاه پدافند هوایی مراجعه کنند.

رضانیا افزود: مرحله دوم آن نیز ۳۰ بهمن تا سوم اسفند اجرا می شود و در این طرح مراقبان سلامت علاوه بر پایگاه های سیار در در چهار منطقه صفین قدیم و جدید، فاز آ و منطقه کرمانشاهان، شهرک‌های سحر و صبا و گیلان کیش نیز به صورت خانه به خانه کودکان را واکسینه می‌کنند.

وی یادآور شد: دراین طرح ۸۰ نفر پزشک، کارشناس بهداشت و درمان، ناظر و نیروی خدماتی مشارکت دارند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.