روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 7793
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 06 مهر 1399 - 9:01 | | ارسال توسط :

اقدامات سختگیرانه بهداشت محیط کیش در مقابله با کووید- ۱۹ در شش ماهه نخست سال۹۹

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تشریح کرد: از ابتدای افزایش نظارت‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا تا کنون، 32مرکز تهیه، توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن متخلف پلمپ شده است.
اقدامات سختگیرانه بهداشت محیط کیش در مقابله با کووید- ۱۹ در شش ماهه نخست سال۹۹

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تشریح کرد: از ابتدای افزایش نظارت‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا تا کنون، ۳۲مرکز تهیه، توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن  متخلف پلمپ شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از مرکز توسعه سلامت کیش، وی افزود: علاوه بر این، ۱۹ مرکز تهیه، توزیع مواد غذایی ومکان عمومی متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رضانیا با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ، چهارده هزار و ۲۰ مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده، افزود: از این تعداد شش هزار و ۱۵۲مورد بازرسی مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،هفت هزار و ۸۶۸ مورد بازدید مربوط به بازدید از اماکن عمومی و پانصد و ۵۵ مورد بازرسی از اماکن آرایشی و بهداشتی  توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در این بازه زمانی ۱۵۰۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز هم معدوم گردید.

رضانیا تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان هم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر زولبیا بامیه فروشی‌ها، حلیم و آش فروشی‌ها و … هم بازدید های مستمر انجام شد. همچنین در ماه مبارک رمضان و محرم  نظارت بر مساجد به ویژه در شب‌های قدر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به عمل آمد.

رضانیا  گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش هم درزمان برگزاری امتحانات و  همچنین برگزاری آزمون سراسری کنکور با حضور کارشناسان این مرکز بر رعایت اصول بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری نظارت شد.

وی افزود: ۱۴۴مورد نمونه برداری میکربی و شیمیایی از آب آشامیدنی،۵۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی،۱۲۴ مورد نمونه برداری از نان جهت بررسی وجود جوش شیرین ،تعداد ۱۳۱۴مورد کلر سنجی ،۲۶۵۹مورد صدور کارت های تندرستی و بررسی ۴۲۸۴ مورد مواد غذایی از نظر مقدار دما،شوری و روغن موجود با تجهیزات پرتابل و آموزش به متصدیان و شاغلین صنوف مختلف در خصوص شیوه نامه های بهداشتی از عملکرد قابل قبول بهداشت محیط کیش در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹بوده است.

شایان ذکر است پیگیری صدور صلاحیت بهداشتی و شکایات مردمی، پلمپ اماکن، نانوایی، آشپزخانه و …نظارت بر دفن بهداشتی اجساد طبق پروتکل‌های بهداشتی، آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا، توزیع پوسترهای آموزشی جهت متصدیان مربوطه، آموزش در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله و نحوه تهیه محلول گندزدایی از جمله فعالیت‌های بهداشت محیط کیش در مدت ذکر شده می باشد .

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : مرکز توسعه سلامت کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.